تحقیق ارائه مدل یکپارچه برای مدیریت فرآیند کسب و کار با رویکرد معماری سرویس‌ گرا

تحقیق ارائه مدل یکپارچه برای مدیریت فرآیند کسب و کار با رویکرد معماری سرویس‌ گرا


دانلود پایان نامه با موضوع ارائه مدل یکپارچه برای مدیریت فرآیند کسب و کار با رویکرد معماری سرویس‌ گرا،
در قالب word و در 179 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه 
فصل اول:
تعریف معماری سرویس گرا 
مفاهیم اصلی در معماری سرویس گرا 
اصطلاحات رایج در معماری سرویس گرا 
فراهم کننده سرویس 
درخواست کننده سرویس 
موقعیت یاب سرویس 
واسط سرویس 
هم نواسازی و هم خوانی 
UDDI 
WSDL 
SOAP 
یکپارچه سازی سیستم های سازمان و تعامل پذیری بین سازمانی به کمک معماری سرویس گرا
الف- یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی 
ب- یکپارچگی اتوماسیون فرایندها سازمان در قالب هم نواسازی 
ج- تعامل پذیری بین سازمانی .
چرخه حیات معماری سرویس گرا 
مرحله مدل سازی 
مرحله مونتاژ 
مرحله استقرار
مرحله مدیریت 
مرحله حاکمیت و پردازش ها 
خصوصیات اساسی جهت استفاده بهینه از سرویس ها و فواید وضرورت معماری سرویس گرا
قابلیت استفاده مجدد 
اتصال سست سرویس ها 
پنهان سازی پیاده سازی داخلی 
قابلیت ترکیب پذیری 
خودمختاری سرویس ها 
قابلیت شناسایی و کشف 
مزایای معماری سرویس گرا از نگاه کسب و کار 
مزایای معماری سرویس گرا از نگاه فناوری اطلاعات 
مدیریت فرایند کسب و کار 
نگاهی به مدیریت فرایند کسب و کار 
فرایندهای فردی 
فرایندهای فردی نیمه ساخت یافته 
فرایندهای سیستمی ساختارمند 
فرایندهای تثبیت شده 
چرخه حیات مدیریت فرایند کسب و کار 
مرحله طراحی و مدلسازی 
مرحله پیاده سازی و استقرار 
مرحله ارزیابی و مدیریت 
مرحله بهبود و توسعه 
سیستم مدیریت فرایند کسب و کار BPMS 
خلاصه 

فصل دوم:
بررسی نظریه های مختلف در زمینه ادغام BPM و SOA 
مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا مکمل یکدیگرند 
معرفی چند متدولوژی معماری سرویس گرا و  مدیریت فرایند کسب و کار 
متدولوژی SOAD (IBM Service Oriented Analysis and Design) 
تشریح فرایند SOAD 
گام 1-  شناسایی و تعریف سرویس ها 
گام 2-  طبقه بندی و ترکیب سرویس ها 
گام 3- مدل کردن جنبه های سرویس ها 
متدولوژی SOMA  (IBM Service Oriented Modeling and Architecture) 
لایه سیستم های عملیاتی (Operational System) 
لایه مولفه های سازمانی (Enterprise Components Layer) 
لایه سرویس (service Layer) 
لایه فرایند حرفه  (Business Process Composition or Choreograph Layer) 
لایه نمایش (Access or Presentation Layer) 
لایه جامعیت (Integration Layer) ..لایه کیفیت خدمات (QoS Layer) 
تشریح فرایند SOMA 
فاز مدلسازی کسب و کار و دگرگونی  (Business Modeling and Transformation Phase) 
فاز مدیریت راه حل ها (Solutions Management Phase) 
فاز شناسایی سرویس ها ( Service Identification Phase) 
فاز تعریف سرویس ها (Service Realization Phase) 
فاز پیاده سازی، استقرار ، نظارت و نگهداری سرویس ها (Implementation and Deployment Monitoring and Management Phase 
سایر متدولوژی ها سرویس گرا 
متدولوژی SOAF (Service Oriented Architecture Framework ) 
متدولوژی RQ ( SOA Repeatable Quality) 
متدولوژی Steve Jones Service Architecture 
متدولوژی Papazoglou ..
متدولوژی BPMN to BPEL 
معرفی چهارچوب ها، استراتژی ها ، تکنولوژی ها و پلتفرم ها در زمینه ترکیب  مدیریت فرایند کسب و کار  و  معماری سرویس گرا 
استراتژی و پلتفرم CA 
رویکرد توسعه محرک مدل SOA 
معرفیTele logic بعنوان ناشر Tau3.0 برای توسعه محرک مدل  معماری سرویس گرا 
معرفی Men Dix 
پلتفرم Virtual Machine Semantion SOA 
سند اطلاعاتی فرایند همکاری CPID 
SOA-CS 
Federation Server 1.1 
Semantion Federation Manager 1.1 
Semantion Registry and Repository 3.1 
Collaborative Process Flow Controller 1.1 
Process Flow Manager 1.1 
Event Manager Activity Manager 1.1 
Decision Manager 1.1 
(SSF 1.0)Semantion SOA Framework 
سازنده مدل فرایند کسب و کار eClarus برای معماران SOA 
امکانات و قابلیت های کلیدی eClarus 
مدل چهار قلوی معماری سرویس گرای Agile Path 
پلتفرم IDS Scheer 's ARIS 
رویکرد مدلسازی یکپارچه RDF 
سامانه های یکپارچه مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا 
سامانه یکپارچه Oracle 
سامانه  معماری سرویس گرای Oracle .
سامانه مدیریت فرایند کسب و کار Oracle 
سامانه تحلیل فرایند کسب و کار Oracle 
مانیتورینگ فعالیت کسب و کار Oracle 
مدیر فرایندBPEL  Oracle 
سامانه یکپارچه IBM Web Sphere 
IBM Web Sphere Business Modeler v6.0 
Web Sphere Business Monitor v6.0 
Web Sphere Integration Developer v 6.0 
Web Sphere Process Server v6.0 
سامانه یکپارچه مایکروسافت 
سرویس دهنده تعاملی 
سرویس دهنده فرایند 
مدل توسعه 
Office Share Point Server 2007 
Biz Talk Server 2006 
الف- یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی 
ب . اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب هم نواسازی 
ج- تعامل پذیری بین سازمانی 
خلاصه 

فصل سوم:
هدف از حرکت به سوی معماری یا مدل پیشنهادی 
معرفی معماری یا مدل پیشنهادی 
معرفی چرخه عمر معماری یا مدل پیشنهادی 
معرفی لایه های معماری یا مدل پیشنهادی 
شرح کامل فازهای معماری یا مدل پیشنهادی 
فازهای تعریف و شبیه سازی معماری فرایند کسب و کار گرا 
گام های دخیل از دیدگاه مدیریت فرایند کسب و کار 
مدلسازی سنجش های کسب و کار 
گام های دخیل از دیدگاه معماری سرویس گرا 
طراحی سرویس گرایی
فاز اجرای معماری فرایند کسب و کار گرا 
فازهای پایش و بهینه سازی معماری فرایند کسب و کارگرا 
گام پایش و بهبود فرایندهای کسب و کار از دیدگاه مدیریت فرایند کسب و کار 
گام مدیریت و انتشار و دیده بانی سرویس ها از دیدگاه معماری سرویس گرا 
کاربرد معماری محرک مدل د راین معماری یا مدل پیشنهادی 
طبقه بندی لایه های معماری پیشنهادی درون MDA 

خلاصه فصل چهارم:
حوزه مطالعه موردی 
مقدمه ای بر پلتفرم ARIS 
چرخه عمر پلتفرم ARIS 
ویژگی های چارچوب پلتفرم ARIS 
مجموعه محصولات پلتفرم ARIS 
فرایندهای کسب و کار بازاریابی 
مدل های مفصل شده 
نظر اجمالی مدل ها 
فرایندهای کسب و کار برنامه ریزی تولید و برنامه ریزی تهیه 
برنامه ریزی محرک مصرف 
برنامه ریزی مبتنی بر بازار 
فرایندهای کسب و کار فروش 
ارزیابی تحلیل و آنالیز مدل های فرایند کسب و کار 
خلاصه 

فصل پنجم: 
نتیجه‌گیری
خلاصه تحقیق 
نتایج تحقیق 
محدودیت در زوایای پوشش داده نشده .
اقدامات آتی 
منابع 



چکیده پایان نامه:
سازمان‌های تجاری براساس اهداف خود، بر پایه مجموعه‌ای از فرآیندهای کسب و کار شکل می‌گیرند. اما این فرآیندها به مرور زمان و با رشد سازمان پیچیده‌تر می‌شوند، در نتیجه مدیریت فرآیندها و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها به فناوری‌های ویژه‌ای نیاز دارند. مدیریت فرآیند کسب و کار از موضوعاتی است که به کمک متدها و روش‌های متنوع، امکان مدیریت بر فرآیندها و عملکرد سازمان را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌سازد. شناخت فرآیند و طراحی آن بر پایه نیازمندی‌ها، مدلسازی فرایند و در نهایت پیاده‌سازی یک سیستم اطلاعاتی برای کنترل و مکانیزه نمودن فرایند امر ضروری است. در بسیاری از سیستم‌ها، پیاده‌سازی فرایندها در قالب سرویس‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که تحت پوشش معماری سرویس‌گرا قرار گیرند لذا ما در اینجا معماری سرویس‌گرا را به عنوان چارچوب استاندارد که سرویس‌ها در آن ساخته، استقرار و مدیریت می‌شوند و هدفش افزایش چابکی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در جهت واکنش سریع به تغییرات نیازمندی‌های کسب و کار می‌باشد، می‌دانیم و نیز آن را به عنوان یک پل ارتباطی بین کسب و کار و فناوری فرض می‌کنیم که به کمک مجموعه‌ای از سرویس‌های مبتنی بر فناوری مشخص می‌گردند.
با توجه به ماهیت مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس‌گرا که هر دو رویکردی کسب و کار با دید فناوری دارند می‌توانند مکمل یکدیگر باشند زیرا مدیریت فرایند کسب و کار درک عمیقی از فرایندها را ایجاد می‌کند و تشخیص چه اجزایی از برنامه‌های کاربردی در مهندسی مجدد می‌توانند در معماری سرویس‌گرا قرار گیرند را به عهده دارد. همچنین تکنولوژی‌های مطرح در مدیریت فرایند کسب و کار می‌توانند هماهنگ‌سازی اجرای فرایندها را از طریق سرویس‌های معماری سرویس‌گرا انجام دهند.
البته از سوی دیگر،‌فشارهای هزینه و رقابت بین سازمانی باعث شده است که سازمان‌ها به سمت ایجاد مدیریت فرایندهای کسب و کار ساده و سازگار با توان بالا حرکت کنند. لذا فرایندهای سازمانی به منظور توسعه و به جای کاغذبازی به سوی راه‌حل‌های یکپارچه جامع که عملیات مدلسازی، شبیه‌سازی، پایش و طراحی مجدد فرایندها را انجام می‌دهند، در حال حرکت هستند و لازمه عملیاتی شدن این فرایندها، برنامه‌های کاربردی با ماهیت سرویس‌گرا می‌باشند. معماری سرویس‌گرا و مدیریت فرایند کسب و کار می‌توانند مستقل از یکدیگر باشند اما با تعاریف فوق، این دو مکمل و تغذیه‌کننده یکدیگرند تا نتایج بهتری از مزایای آن دو گرفته شود. زیرا اگر معماری سرویس‌گرا به تنهایی در سازمان تجاری به کار گرفته شود آنگاه سرویس‌هایش توانایی بهبود و بهینه‌سازی دائمی نیازهای آن سازمان را نخواهند داشت بدین منظور مدیریت فرایند کسب و کار به دلیل اهمیتش می‌تواند فرایندهای کسب و کار را بهبود دهد تا این امر موجب تسهیل بهینه‌سازی سرویس‌ها گردد. اگر مدیریت فرایند کسب و کار در سازمان به تنهایی به کار گرفته شود نمی‌توان سازمان را توسعه داد زیرا معماری سرویس‌گرا پیاده‌سازی فرایندهای طراحی شده را در سطح سازمان ساده می‌نماید و نقش حیاتی را در سازمان تجاری می‌تواند بازی کند. پس این دو، دو طرف سکه هستند که در یک سمت معماری سرویس‌گرا مسیر را برای رشد مدیریت فرایند کسب و کار هموار و در سمت دیگر مدیریت فرایند کسب و کار راه را برای رشد معماری سرویس‌گرا باز می‌کند.
در این تحقیق از چرخه عمر معماری سرویس‌گرا و مدیریت فرایند کسب و کار و لایه‌های درگیر ارتباطی آنان برای ارائه یک مدل یکپارچه استفاده می‌شود. نتایج این رهیافت می‌تواند بر مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس‌گرا اثرگذار باشد و قابلیت‌های این دو را شفاف‌تر نماید و جهتی را برای ایجاد سامانه‌های مدیریت فرایند کسب و کار با ایده سرویس‌گرا گشایش دهد. برای ارائه این مدل یکپارچه ابزارها، پلتفرم‌ها،‌ متدولوژی‌های مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس‌گرا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس برای ارزیابی مدل یکپارچه یک مطالعه موردی را در نظر می‌گیریم.

تعداد مشاهده: 563 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 179

حجم فایل:5,751 کیلوبایت

 قیمت: 13,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 179 صفحه، قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.