مقدمه موسیقی یکی از هدفهای زیباست که از ابتدای خلقت در نهاد طبیعت
مستور بوده . آهنگ مرغان خوش نوا، وزش باد و حرکت برگ درختان، لغزش آب
جویباران و ریزش آبشارها موسیقی ابتدائی بشر و اولین آموزگار انسان در
آموختن این هنر بوده است. موسیقی زبانی است که انسان به یاری آن می تواند کما بیش آنچه رادر ضمیر مکنون و مکتوم خویش دارد به میان آورد. از
سوی دیگر موسیقی وسیله ای است که یک موسیقیدان ( خلاق موسیقی ) بسته به
احساس، دانسته های عمومی، جهان بینی و انسانیت خویش از آنچه که نزد استادان
خود فرا گرفته و خود نیز آنها را به تجربة عملی گذارده، بهره گرفته و
مکنونات قلبی، آرزوهای نهفته فردی و یا سرکوب شدة اجتماعی را باز آفریند. اینک بی مناسبت نیست اندکی هم از تأثیر صنعت موسیقی گفته شود. بعضی
از هنرمندان خواسته اند هنرهای زیبا را با هم مقایسه کنند و شدت تأثیر یکی
را بر دیگری بیان نمایند ( خصوصاً در تأثیر شعر و موسیقی و اهمیت یکی بر
دیگری سخنها گفته اند ولی انگار تأثیر موسیقی در عموم بیش از شعر است و اگر
شعر با موسیقی توأم شود و اثرش به مراتب بیش از موسیقی تنها و شعر بی آهنگ
است. توجه خاص جوانان ایرانی به موسیقی و شنیدن آهنگهای بی محتوا که
متأسفانه بیشترین بخش موسیقی رادیوئی و تلویزیونی ما را تشکیل می دهند از
طرفی و فراهم نمودن وسایل و موجباتی که بتوان موسیقی حقیقی را به گوش مردم
رسانید از طرف دیگر مرا بر آن داشت که وضع این هنر را با روشی که دانشته و
تغییراتی که به ندرت در آن راه یافته مورد تحقیق و بررسی قرار داده و نتایج
آن را در اختیار خوانندگان علاقه مند به این هنر قرار دهم. فهرست مطالب: عنوان 1- مقدمه 2- بیان مسأله 3- بیان اهداف 4- بیان فرضیات 5- مطالعه پیشینه 6- گفتگو با یک موسیقیدان 7- تعریف مفاهیم اساسی موسیقی 8- تعریف سبکهای موسیقی 9- ابزار جمع آوری اطلاعات 10- روش تحقیق 11- معرفی جامعه 12- معرفی نمونه 13- تعاریف عملیاتی 14- جدول زمانبندی و بودجه بندی 15- فهرست منابع
تعداد مشاهده:
428
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل:23
کیلوبایت
قیمت:
6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل