چکیده : تبلیغات ، بعد از ارتباطی استراتژی بازاریابی است . ارتباط عملی
فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است . ارتباط موثر هنگامی
برقرار میشود که شخص اطلاعات درستی دریافت و تحلیل کند . بنابراین ارتباط
باید به عنوان فرآیندی که دارای عوامل متعدد است نگریسته شود . گام اول
دربسط وگسترش یک استراتژی موثر بازاریابی ، تشخیص مخاطب هدف است . تشخیص
وتحلیل مخاطب هدف عملی است چون مخاطب مورد نظر روی آمیخته ابزارهای تبلیغات
زمان ارتباط ، پیام ارسالی و تعداد بیشماری از سایر عوامل دخیل در یک
استراتژی تبلیغات تاثر میگذارد . شرکت های زیادی نیاز به بسط و ایجاد
استراتژی های تبلیغات را مورد توجه قرار داده اند . پاسخی که مدیریت از
مخاطبان هدف خود در بازار میگیرد ، تعیین کننده اهداف برنامه تبلیغات خواهد
بود . سلسله مراتب مدل تاثیر در تعیین این که آیا اهداف باید به صورت
پاسخ فروش یا پاسخ به ارتباط مطرح شوند ، ازارزش ویژه ای برخوردار است .
یکی از جوانب توجه به اهداف تبلیغات بر این نکته مبتنی است که آیا استراتژی
برای آگاه دادن ، تشویق و ترغیب و با یادآوری طرح ریزی شده است یا خیر ؟
مقدار بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات از صنعتی تا صنعت دیگر و یا از
مارک و محصولی خاص تا محصولی دیگر متفاوت است . عوامل ایجاد تفاوت در سطوح
گوناگون بودجه عبارتند از : کانال ، تناوب ابداع محصول و تغییر شکل آن ،
تعداد و وجود مشتریان ، پیچیدگی واحدهای تصمیم گیری ، درجه استاندارد بودن
محصول یا خدمت ، مقدار آگاهی مصرف کنندگان از فواید کالا یا خدمت و تناوب
زمان خرید . روش های گوناگونی برای تعیین بودجه تبلیغات مورد توجه قرار
میگیرند . روش های معمول عبارتند از درصد فروش ، اهداف و وظایف و تساوی
رقابتی . مقدمه : تبلیغات یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک
شرکت محسوب میشود . فعالیت های مرتبط Promotion نقشی کلیدی در برقراری
ارتباط بین بازار هدف و استراتژی اتخاذ شده ایفاد می کنند . به همین دلیل ،
برنامه های تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند که استراتژی
رقابتی کلی سازمان را مورد حمایت قرار داده و به همین دلیل باید با تصمیمات
مرتبط با قیمت گذاری نیز تعاملی پایدار ایجاد کند . Promotion واژه ای
است که در طول زمان معانی گوناگونی به خود گرفته است . ریشه این کلمه در
زبان لاتین به معنای حرکت به سمت جلو بوده ، اما در تعریفی دیگر اخیرا"
بدین گونه معنا شده است : " برنامه ای تحت کنترل و کامل از ارتباطی برقرار
شده بین روش ها و ابزار که برای ارائه و معرفی یک شرکت و محصولاتش به
مشتریان بالقوه در کنار یکدیگر قرارداده شده اند . " تبلیغات جنبه وظیفه ای
ارتباط در بازاریابی را به عهده دارد . حال آنکه ارتباط چیزی بیش از ارائه
اطلاعات است . ارتباط زمانی موثر محسوب میشود که افراد ، پیام ارسالی را
به خوبی درک کنند و پاسخی مناسب ابراز دارند .
تعداد مشاهده:
934
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل:15
کیلوبایت
قیمت:
7,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل