بررسی میزان کارایی آموخته های مشاوران فارغ التحصیل از کارشناسی مشاوره در آموزش و پرورش

بررسی میزان کارایی آموخته های مشاوران فارغ التحصیل از کارشناسی مشاوره در آموزش و پرورش


فهرست مطالب :

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

هدف های پژوهش

محدودیت ها پژوهش

تعریف واژه های و اصطلاحات

 

فصل دوم

مقدمه

تعریف راهنمایی

فلسفه راهنمایی

تاریخچه راهنمایی

انواع راهنمایی

خدمات راهنمایی

خدمات مشاوره ای

راهنمایی مشاوره در آموزش و پرورش

آموزش متوسطه در ایران

فرایند هدایت تحصیلی در نظام جدید آموزش و پرورش

برنامه های آماده سازی حرفه ای و تربیت مشاور

 

قسمتی از متن :

در این پژوهش، ارتباط بین برنامه های و شیوه های تربیت مشاور در دانشگاهها با نیازهای شغلی – حرفه ای مشاوران در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد. این بخش حاوی ادبیات و پیشینه تحقیق است که شامل چهار مبحث عمده بدین شرح است: کلیات مربوط به خدمات راهنمایی و مشاوره؛ راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش با تأکید بر دوره متوسطه: برنامه های آ‌ماده سازی حرفه ای و تربیت مشاوران، به تفصیل مورد بحث قرار می گیرد؛ و در پایان پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع (در ایران و خارج) عنوان شده است.

راهنمایی به مفهوم کلی آن با خلقت انسان همراه است و خداوند متعال پس از آفرینش انسان از طریق بعثت پیامبران، بشر را پیوسته در جهت میل به کمال و سعادت در دنیا و آخرت راهنمایی نموده است. مفهوم هدایت و ارشاد از دیرباز در فرهنگ و ادبیات غنی زبان فارسی پیوسته مورد تاکید و دارای اهمیت زیاد بوده است. لیکن راهنمایی به معنی علمی و تخصصی آن با صنعتی شدن جوامع و پیدایش نیازهای متنوع و نیز مسائل و مشکلات روانی و اجتماعی از تکنولوژی جدید در زندگی امروز مفهومی وسیع به خود گرفته است.

تعداد مشاهده: 359 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:204 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.